Türk Meclisi

Anasayfa Görüşler Tartışmalar Haber & Yorum Temel Bilgiler Anketler Arama İletişim
Türk Meclisinde kayıtl?toplam kullanıc? 1832
Görüşlerde Yer alan toplam Makale sayıs? 10283
Açılan toplam Tartışma konusu sayıs? 236
Tartışma Panelindendeki toplam Mesaj Sayıs? 756
Toplam 798 Bilgi Makalesi ve toplam 2053 Haber bulunmaktadır.
Üye olmak istiyorum
Şifremi unuttum
Kullanıcı Sözleşmesi
Kullanıcı:
Şifre:
Görüş bildirebileceğiniz Ana Kategoriler
Anayasal Düzen (154) | Dış Politika (2281) | Ekonomi (234) | Eğitim (91) | Devlet Kurumlarımız ve Memurlar (63) | Adalet (71) | Milli Kültür (516) | Gençlik (27) | Siyasi Partiler ve Siyasetciler (846) | Tarım (147) | Sanayi (13) | Serbest Meslek Mensupları (5) | Meslek Kuruluşları (2) | Basın ve Televizyon (19) | Din (545) | Yurt Dışındaki Vatandaşlarımız (54) | Bilim ve Teknoloji (13) | Milli Güvenlik (623) | Türk Dünyası (888) | Şiir (77) | Sağlık (185) | Diğer (3429) |

Görüş bildirebileceğiniz Anayasal Düzen konuları
Üniter ve Laik devlet yapımız sasılıyor mu ? (14)
Yeni Anayasa çalışmalarının hedefi sizce nedir? (21)
Demokratik yapımız demokratik mi? Neler yapılmalıdır? (8)
Anayasa hakkında diğer konular (111)


Anayasal Düzen - Üniter ve Laik devlet yapımız sasılıyor mu ? konusu hakkında görüşler
Yeni Düşünce - (Ziyaretci) 17.02.2008 22:06:49

LAİKLİK

Bilen söyledi
Bilmeyen mırıldandı.
alim dediğimiz kimseler izah ettiler.
Cahil alimler sinsi olarak meseleyi mayasız yoğurdular. Ülkemizde sessiz bir rüzgar gibi esip duyulmayan, garip, ötede beride dolaşan bir zihniyet ortaya çıktı.
Bunu müdafaa edenler.
Buna kızanlar, hatta mücadele edenler türedi, muhtelif kisve altında...
Selahiyettar kimseler izah etti.Kitaplar, broşürler yazıldı. Sempozyumlar kuruldu. Yuvarlak masalarda fikir beyan edildi.Tarihi gelişmeler tartışıldı.
Bu yazı senelerce devam eden bu sinsi ve bir mana ifade etmeyen çekişmenin, anlaşılmayan, izah edilemeyen hakikatini açıklayacak bir mütalaadır.
Nedir bu...Terk kelime (Laiklik).Bunun manasının ne (Din)le ne de (Dinsizlik)le alakası yoktur.
(Din ve dinsizlik) manaları üzerinde durulacak bir kelime değildir bu... İslamı ele alıp bununla bununla bir kelimeye hücum dindar için küfürdür.Yani ahlak dışı, insanlık dışı,hakikat bakımından küfürdür.
Küfür, hakikate karşı hakaret, adeta insanın kendi yüzüne ayna karşısında tükürmesidir.
İslam`da sülale yoktur.Emeviler devrinde sülale ortayaq çıkmıştır. Devleti idare eden halk tarafından seçilir. O eldeki yasa ile ümmeti idare eder. Adalet esastır.Müddeti yoktur.Ölünce yenisi tekrar seçilir.Bu reis, peygamber tarafından vaz olunan ilahi yasanın emirlerini yerine getirir. Ona itaat peygambere itaattir.Bu da Allah`a itaat etmek demektir.
Fakat o güzel, adil zihniyet ve idare zamanla sülaleye ve bir çok siyonistleirin tesiri ile karışmışi mezhep kavgalarına, zihniyet düşmanlıklarına çevrilmiş...
Nihayet Ebu Müslim`ler, Emeviler arasında kanlı savaşlar olmuş. Hala bu zihniyet devam ediyor. İslam geçinenler harbediyorlar bu gün...
Osmanlılarda, Yavuz zamanında Hilafet alınmış ve sülaleye intikal ederek bazen adil, bazen karışık durumlar olmuş. Bu hal karmakarışık bir yumak olmuş ve yasa halinde devam etmiştir.
Araya cahil din adamları girmiş, dini umdeler yasalaşmış fakat padişahın iradesine intikal etmiştir.
Padişahlar devrinde Ulul emre itaat.
Meşrutiyet devrinde meşveret zihniyeti ve idaresi muvakkat teşekkül etmiş.
Nihayet `İslam sosyalizm`dir` düşüncesi ileri sürülmüş.Bunların hepsi hatalıdır. Hepsi kendi içinde muayyen düşüncelere bağlı kalmışlardır.
Nihayet İslam hukuku yazılmış.(Mecelle)Güzel yüz madde... Hiç birinde adil olmayan bir şey yoktur.
Şahsi düşünceler de bunu parçalamış. Bir ulema sınıfı teşekkül etmiş.Devlete tesir etmeye başlamış, halkın cahil bir zümresine dayanarak...
Bunları ayıklamak devri başlamış.Ayıklanmış. Yasa yapılmış.Yasada `Bu millet (Laik)tir` denilmiştir. Bunun din veya dinsizlikle alakası yoktur.
Atatürk (Türkiye laiktir) demiştir. Yani devlet reisi milletin seçimi ile olur. Aynı Peygamberden sonra olduğu gibi demektir.
(Laiklik) tam manasıyla Resulü Ekrem`den sonra seçim ile olan cemiyet millet demektir.
(Laiklik din işi ayrıi dünya işi ayrı manasında değildir.Bununla da alakası yoktur.
Minarelerde ezan okunuyor.
Camilerde namaz kılınıyori
Herkes hür.Sana mani olan mı var...
Aklı başünda dır dır edenlere söylüyorum.
Laik cumhuriyet demek,
1Millet herşeyde hakimdir.
2Meclisini, cumhurbaşkanını millet seçer.
3Sülale işi yoktur. İdare eden milletin içindeen biridir.
Daha ne istiyorsun, utanmak lazımdır.Kendi kendinize hakaret etmeyin...
İslam`dai halife peygamberin vekilidir. Yani vaz ettiği hukuku ve her şeyi elindeki yasa ile devam ettirendir.
Kur`an da `Ey iman edenleri Allah`a itaat edin. Resl`e itaat edin.İçinizde emir verenlere itaat edin`emri vardır.
Meşhur laplas(Dünyanın tekevvününde KantLaplas nazariyesi vardır, bilirsiniz.)Laplas, mekanik Selest (Semas mekaniği) diye 150 sayfalık bir kitap yazmıştı.Bunu Napolyon imparatorken okumuş. Hoşuna gitmiş.Laplas`ı çağırmış, Töileri sarayına...Kendisini tebrik etmiş...Bir aralıkNapolyon dindar bir Katolik idi bilirsinizLaplas`a, kitabın çok güzel, memnun oldum. Yalnız Allah`tan hiç bahsetmediniz, demiş, kitabınızda...
Laplas:Evet bahsetmedim.
Napolyon:`İnanıyormusunuz` demiş.
Laplas:Öyle bir şey söylemedim. Bu sualinizi, haşmetmeab, açık söylemek gerekirse beğenmedim...Bahsetmedim doğrudur. Fakat O`nun dışında değiliz ki, demiş.
Laiklik kelimesi üzerinde durarak bunu söz konusu edenlere Laplas`ın sözünü hatırlatırım.
Atatürk dinsiz midir? Haşa...
Babası ve annesi İslamTürk`tür.Babasıyla camiye gitmiştir. Oruç da tutumuştur. Kur`an da okumuştur.
Nutuk`un 264. Vesikasında Reslu Ekrem`in Hatemennebiyya olduğunu onun kadar büyük bir edep içinde mükemmel ispat ve izah eden görülmemiştir.O bahsi dikkatle okumanızı dilkerim.
Prof. Dr. Münir Derman Hoca (Yeni Düşünce dergisi.1521 eylül.2000. Sayfa:4041)


Paylaş

Proje Yerlinet tarafından çözümlenmiştir.

© 2008 TurkMeclisi.org Her hakkı saklıdır. İçerik izin alınmadan kullanılamaz. Siteyi kullanan herkes "Kullanıcı Sözleşmesini" kabul etmiş sayılır. Kullanıcı Sözleşmesi.